hjemmeside.jpg

Skolens grundlag

Højbjerg Musikskole er en privat skole drevet og startet af underviser Mikkel Utoft. Jeg har en klar teori om at musikundervisning skal være sjovt, udviklende og fascinerende. Mit grundlag er yderst kompetent undervisning til rimelige priser, hvori vigtigheden i at fremhæve elevens musikglæde og nysgerrighed er i højsædet.

Musikglæden er altafgørende for optimal indlæring og for motivationen. Det er min fineste opgave at skabe glæde hos eleven gennem instrumentet. En opgave jeg med stolthed og selvsikkerhed tager på mig.

Det er en kendsgerning at det, som kan rykke elevens musikalske niveau kunstneriske udfoldelser bedst, er kombinationen af spænende undervisning og øvning derhjemme. Øvning derhjemme har jeg gjort lettilgængeligt i form af videofiler eleven modtager efter endt lektion. I videoen følger en gennemgang af undervisningens indhold. Dermed har eleven let adgang til materialet, som eleven og underviseren arbejder med.